Σε ημερίδα του υπουργείου Εσωτερικών, ο υφυπουργός κ. Χρ. Ζώης παρουσίασε ενδιαφέροντα ερευνητικά στοιχεία (V-PRC) για την αποτελεσματικότητα της λειτουργίας των πιο ευέλικτων και δημοφιλών γραφείων του δημοσίου. Τα ΚΕΠ αποτελούν έναν ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο θεσμό στην ελληνική κοινωνία, καθώς το 68% τα θεωρεί ως το επίσημο γραφείο του κράτους που είναι επιφορτισμένο με τις συναλλαγές τους με το Δημόσιο. Η θετική εικόνα των ΚΕΠ ενισχύεται από το γεγονός ότι το 98% των πολιτών τα θεωρεί απαραίτητα, το 97% αποτελεσματικά, ενώ το 88% είναι ικανοποιημένοι από την εξυπηρέτηση και τους χρόνους διεκπεραίωσης των αιτημάτων τους. Περισσότεροι από 60.000 πολίτες εβδομαδιαίως προσέρχονται στα ΚΕΠ, για να διεκπεραιώσουν διοικητικές τους υποθέσεις. Ο κυριότερος λόγος για τον οποίο οι πολίτες επισκέπτονται τα ΚΕΠ (41%) είναι η έκδοση πιστοποιητικών (γέννησης, οικογενειακής κατάστασης κ.ά.).Για το γνήσιο της υπογραφής προσέρχεται το 9% των πολιτών, για έκδοση διαβατηρίου επίσης 9%, επικυρώσεις εγγράφων το 8%, άδειες οδήγησης κ.λπ. 8%, συντάξεις και εφορία το 5%. Οι πολίτες μπορούν σήμερα να παραγγέλλουν 93 πιστοποιητικά από το σπίτι τους, μέσω της τηλεφωνικής γραμμής εξυπηρέτησης 1564, που λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως και με την ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων μέσω του δικτυακού τόπου των ΚΕΠ (www. kep.gov.gr). Η λειτουργία του θεσμού καταγράφει θεαματικά αποτελέσματα, καθώς εξαπλασιάσθηκε ο αριθμός των υποθέσεων που διεκπεραιώθηκαν, ενώ μειώθηκε η ταλαιπωρία των πολιτών στις καθημερινές τους συναλλαγές με το Δημόσιο. Είναι χαρακτηριστικό ότι περισσότερα από 200 πιστοποιητικά αναζητούνται από τη διοίκηση για λογαριασμό των πολιτών.
Αναφορικά με τα ζητήματα του προσωπικού, ο κ. Ζώης είπε ότι το 2004 τα προσωπικό λειτουργούσε σε ανύπαρκτο θεσμικό πλαίσιο. Το 2006 προκηρύχθηκαν 1.952 θέσεις και διορίσθηκαν 1.761 άτομα. Το 2007 προκηρύχθηκαν 524 θέσεις και πρόκειται σύντομα να γίνει και τρίτη προκήρυξη για την πρόσληψη προσωπικού. Στα άμεσα σχέδια του υπουργείου, είναι η ένταξη νέων διαδικασιών και η ίδρυση και λειτουργία νέων ΚΕΠ.