Ένα ακόμη τμήμα της Εγνατίας οδού από Ιωάννινα προς Μέτσοβο, δόθηκε το μεσημέρι στην κυκλοφορία από την υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά. Πρόκειται για το -μήκους 9 χιλιομέτρων- τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο Αράχθου μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Χρυσοβίτσας (Περιστερίου), ένα από τα πιο δύσκολα κομμάτια της Εγνατίας οδού στην περιοχή των Ιωαννίνων και με το οποίο αντικαθίστανται 15 χλμ της παλαιάς εθνικής οδού Ιωαννίνων-Τρικάλων, στην οποία εδώ και πολλά χρόνια ταλαιπωρούνται οι οδηγοί που κινούνται στην περιοχή λόγω του μικρού πλάτους του οδοστρώματος και των πολλών στροφών της χάραξης.
Όπως δήλωσε ο κ. Σουφλιάς, αν το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες, μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου θα δοθεί στην κυκλοφορία και η γέφυρα του Αράχθου, οπότε συνολικά θα μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού από τα Γιάννινα μέχρι το Μέτσοβο, κατά 40 λεπτά της ώρας.
Το τμήμα του αυτοκινητόδρομου που δόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία, εκτελέστηκε με δύο συμβάσεις. Η πρώτη, που αφορούσε στην ολοκλήρωση της σήραγγας Τ8, υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2004 και η δεύτερη, που αφορούσε στο τμήμα από την έξοδο της σήραγγας Τ8 μέχρι τον Α/Κ Χρυσοβίτσας-Περιστερίου, υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2006.
Η περιοχή από την έξοδο της σήραγγας Τ8 μέχρι τον Α/Κ Χρυσοβίτσας/Περιστερίου παρουσιάζει έντονα γεωτεχνικά προβλήματα που χρειάζονταν ειδικά μέτρα σταθεροποίησης των εδαφών. Η οριστική μελέτη του έργου ανατέθηκε την άνοιξη του 2005 και ολοκληρώθηκε μετά από ένα χρόνο, την άνοιξη του 2006, οπότε και δημοπρατήθηκε το έργο.
Το τμήμα που παραδόθηκε περιλαμβάνει δύο γέφυρες συνολικού μήκους 650 μέτρων διπλού κλάδου και δύο σήραγγες, μία μικρή μήκους 300 μέτρων και μία μεγάλη μήκους περίπου 2.400 μέτρων και διασχίζει μία περιοχή ασταθούς κατολίσθησης, η αντιμετώπιση της οποίας ήταν τεχνικά πολύ δύσκολο πρόβλημα. Για την εξασφάλιση του δρόμου από πιθανές κατολισθήσεις έχουν διανοιχτεί στην περιοχή τέσσερις αποστραγγιστικές στοές συνολικού μήκους περίπου 1.700 μέτρων και εσωτερικής διαμέτρου 4 μέτρων και ένας μεγάλος αριθμός στραγγιστικών φρεάτων. Μέσα από τις στοές έχει εκτελεστεί μεγάλος αριθμός ακτινωτών αποστραγγιστικών γεωτρήσεων με στόχο την απομάκρυνση των υπόγειων υδάτων για τη σταθεροποίηση της περιοχής.
Όπως δήλωσε ο κ. Σουφλιάς, αν το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες, μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου θα δοθεί στην κυκλοφορία και η γέφυρα του Αράχθου, οπότε συνολικά θα μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού από τα Γιάννινα μέχρι το Μέτσοβο, κατά 40 λεπτά της ώρας.
Το τμήμα του αυτοκινητόδρομου που δόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία, εκτελέστηκε με δύο συμβάσεις. Η πρώτη, που αφορούσε στην ολοκλήρωση της σήραγγας Τ8, υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2004 και η δεύτερη, που αφορούσε στο τμήμα από την έξοδο της σήραγγας Τ8 μέχρι τον Α/Κ Χρυσοβίτσας-Περιστερίου, υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2006.
Η περιοχή από την έξοδο της σήραγγας Τ8 μέχρι τον Α/Κ Χρυσοβίτσας/Περιστερίου παρουσιάζει έντονα γεωτεχνικά προβλήματα που χρειάζονταν ειδικά μέτρα σταθεροποίησης των εδαφών. Η οριστική μελέτη του έργου ανατέθηκε την άνοιξη του 2005 και ολοκληρώθηκε μετά από ένα χρόνο, την άνοιξη του 2006, οπότε και δημοπρατήθηκε το έργο.
Το τμήμα που παραδόθηκε περιλαμβάνει δύο γέφυρες συνολικού μήκους 650 μέτρων διπλού κλάδου και δύο σήραγγες, μία μικρή μήκους 300 μέτρων και μία μεγάλη μήκους περίπου 2.400 μέτρων και διασχίζει μία περιοχή ασταθούς κατολίσθησης, η αντιμετώπιση της οποίας ήταν τεχνικά πολύ δύσκολο πρόβλημα. Για την εξασφάλιση του δρόμου από πιθανές κατολισθήσεις έχουν διανοιχτεί στην περιοχή τέσσερις αποστραγγιστικές στοές συνολικού μήκους περίπου 1.700 μέτρων και εσωτερικής διαμέτρου 4 μέτρων και ένας μεγάλος αριθμός στραγγιστικών φρεάτων. Μέσα από τις στοές έχει εκτελεστεί μεγάλος αριθμός ακτινωτών αποστραγγιστικών γεωτρήσεων με στόχο την απομάκρυνση των υπόγειων υδάτων για τη σταθεροποίηση της περιοχής.