Τετάρτη 29 Ιουλίου 2009

Διακινούν λαθρομετανάστες με ενδιάμεση στάση την Ηγουμενίτσα


Τον μπελά τους βρίσκουν φορτηγατζήδες, όταν μετά από ελέγχους των λιμενικών διαπιστώνουν ότι υπάρχουν κρυμμένοι λαθρομετανάστες στα φορτηγά τους

Δημοφιλή προορισμό ή καλύτερα ενδιάμεσο σταθμό, αποτελεί η Ηγουμενίτσα και δη το νέο της λιμάνι, αφού μέσω αυτού, εκατοντάδες λαθρομετανάστες σε καθημερινή βάση, προσπαθούν να ταξιδέψουν για κάποια άλλη Ευρωπαϊκή χώρα, «τρυπώνοντας» κυριολεκτικά σε κάποια από τις νταλίκες που έχουν την Ιταλία είτε σαν τελικό προορισμό είτε ως αφετηρία για να ταξιδέψουν εκ νέου για μια άλλη περιοχή της Ευρώπης.
Εκείνοι που εκμεταλλεύονται την ανθρώπινη...αδυναμία και την ανάγκη για την αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής και μιας καλύτερης τύχης είναι τα διάφορα διεθνή κυκλώματα που υπόσχονται στους Κούρδους, κατά κύριο λόγο, λαθρομετανάστες ένα ευνοϊκότερο αύριο, τους φέρνουν στην Ηγουμενίτσα με διάφορους τρόπους έναντι αδράς, στις περισσότερες των περιπτώσεων, αμοιβής, ενώ επόμενος στόχος είναι η είσοδος στα πλοία προς Ιταλία.
Αρκετοί βέβαια από τους οικονομικούς μετανάστες συλλαμβάνονται στην προσπάθεια που κάνουν μέσω της...πύλης της Ευρώπης να φθάσουν στη Δύση, αφού όμως πρώτα έχουν δώσει σημαντικά ποσά στα κυκλώματα και τους διακινητές, οι οποίοι και παραμένουν ελεύθεροι, αφού δρουν πολύ προσεκτικά και δύσκολα μπορούν να συλληφθούν.

Καλύτερη η εικόνα, αλλά... υπάρχει πρόβλημα
Μπορεί τους τελευταίους μήνες να έχει παρατηρηθεί βελτίωση της επικρατούσας κατάστασης, τόσο στο χώρο του νέου λιμένα όσο και τις γύρω περιοχές (Λαδοχώρι, Γραικοχώρι), που αντιμετώπιζαν και το μεγαλύτερο πρόβλημα, αλλά δεν παύει το ζήτημα να υφίσταται.
Γίνονται φιλότιμες προσπάθειες τόσο από πλευράς Αστυνομικής Διεύθυνσης του Νομού, όσο και του λιμενικού, με περιπολίες και συνεχής συλλήψεις, χωρίς όμως να μπορεί να πει κανείς πως έχει επιλυθεί η μάστιγα των λαθρομεταναστών.
Η πείνα αλλά και οι αρρώστιες εγκυμονούν κινδύνους και οι κάτοικοι των περιοχών όπου συχνάζουν οικονομικοί μετανάστες ζητούν μέτρα δραστικά έτσι ώστε να αποφευχθεί ο εκ νέου ερχομός λαθρομεταναστών στην περιοχή τους.
Αυτό βέβαια δεν μοιάζει και τόσο εύκολο σαν σενάριο, με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα. Μπορεί το θέμα των παράνομων μεταναστών να έχει απασχολήσει το τελευταίο χρονικό διάστημα έντονα και την Ευρωπαϊκή Ένωση, με συνεχείς διαβουλεύσεις και προτάσεις, αλλά η Ηγουμενίτσα δεν θα πάψει τόσο εύκολα να δέχεται τους μετανάστες, αποτελώντας πύλη της χώρας μας προς τη Δύση.

Τα παίρνουν...χοντρά οι διακινητές
Εκείνοι που κάνουν την.... καλή τους, με το πρόσχημα ότι «θα σας βοηθήσουμε να πάτε εκεί που όλα θα είναι ιδανικά», είναι οι διακινητές και τα οργανωμένα κυκλώματα, που δρουν έχοντας απλώσει τα πλοκάμια τους σχεδόν παντού, υποσχόμενοι μια πολύ πιο αξιόλογη ζωή.
Λίγοι είναι αυτοί που τελικά συλλαμβάνονται αφού τα λεγόμενα «μεγάλα κεφάλια», αρκούνται στο να δίνουν εντολές και θεωρείται δύσκολο να φθάσει κανείς στα χνάρια τους, με νέα κυκλώματα να... ξεφυτρώνουν καθημερινά, αφού συνειδητοποιούν πως πρόκειται για μια ιδιαίτερα κερδοφόρα επιχείρηση η οποία έχει και μέλλον, αφού αναμένονται ακόμη πιο δύσκολες ημέρες από οικονομικής πλευράς.
Κερδισμένοι πολλές φορές βγαίνουν και αρκετοί ιδιοκτήτες ή οδηγοί φορτηγών, οι οποίοι, επίσης έναντι καλής αμοιβής, «στοιβάζουν» αρκετά άτομα στα φορτηγά τους, εισπράττοντας ακόμη και 500 ευρώ απ' τον καθένα, ώστε να κάνουν την... εξυπηρέτηση.
Αρκετοί απ' αυτούς τελικά συλλαμβάνονται και οδηγούνται με την αυτόφωρη διαδικασία στα δικαστήρια.

Βρίσκουν το μπελά τους, χωρίς να ευθύνονται
Η συντριπτική πλειοψηφία ωστόσο των νταλικέρηδων δεν έχει σχέση με το θέμα, αφού δεν είναι εκείνοι που βάζουν τους μετανάστες στα φορτηγά τους, αλλά βρίσκονται προ εκπλήξεως, όταν μετά από έλεγχο, διαπιστώνουν και εκείνοι ότι στα φορτηγά τους υπάρχουν οικονομικοί μετανάστες.
Αφού όμως δεν μπορούν να αποδείξουν ότι αυτό συνέβη παρά τη θέλησή τους, κινδυνεύουν με ποινές, ενώ ουσιαστικά δεν έχουν την παραμικρή εμπλοκή.
Το πρόβλημα που υπάρχει και για το οποίο ζητούν λύση, αφορά στο καθεστώς που υπάρχει για τα λιμάνια, αφού δεν τους επιτρέπεται να σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους καθ' όλη τη διάρκεια του 24ωρου εντός του λιμένα, με αποτέλεσμα να αφήνουν τα φορτηγά τους στον εξωτερικό χώρο του λιμανιού με τις γνωστές συνέπειες.