Κλειστή θα παραμείνει για πρώτη φόρα μετά από δεκαετίες, η Εθνική οδός Ιωαννίνων - Τρικάλων στο ύψος της Κατάρας, από τη διασταύρωση της Μηλιάς μέχρι τα όρια του Νομού τις ημέρες που θα υπάρχει χιονόπτωση στην περιοχή.
Η ύπαρξη πλέον της Εγνατίας που εξυπηρετεί τους οδηγούς παρέχοντας τους ασφαλέστερη μετακίνηση στους προορισμούς τους, σε συνδυασμό με την αδυναμία της Νομαρχίας να απασχολεί ανθρώπινο δυναμικό αλλά και μηχανήματα για το συνεχή αποχιονισμό της περιοχής, αναγκάζουν τη Ν.Α. να προχωρήσει στο κλείσιμο του δρόμου.
Στην συνεδρίαση του Συντονιστικό Νομαρχιακού Οργάνου το πρωί της Παρασκευής εξετάστηκαν τα μέτρα που θα ληφθούν την περίοδο του χειμώνα ώστε να υπάρξουν όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα από τη χιονόπτωση στο οδικό δίκτυο του νομού...
Κλειστή λόγω Εγνατίας
Ο υπεύθυνος πολιτικής προστασίας της Νομαρχίας κ. Δημήτρης Μαυρογιώργος, μετά το τέλος της συνεδρίασης τόνισε πως η Κατάρα φέτος για πρώτη φορά θα παραμείνει κλειστή, τις ημέρες που η χιονόπτωση θα είναι μεγάλη, καθώς η Εγνατία καλύπτει πλέον, με μεγαλύτερη ασφάλεια, τις ανάγκες των οδηγών που θέλουν να μεταβούν σε μέρη όπου παλιότερα έφταναν μέσω της Κατάρας.
«Η Εγνατία δε θα μείνει ποτέ κλειστή λόγω καιρικών συνθηκών. Μπορεί να χρειαστεί οι οδηγοί να ελαττώσουν ταχύτητα τις ημέρες που έχει παγωνιά αλλά δε θα κλείσει ποτέ», είπε ο κ. Μαυρογιώργος.
Πρόσθεσε δε ότι όσο αφορά στο κλείσιμο της Κατάρας αυτό θα γίνει με προειδοποιητικές πινακίδες που θα τοποθετήσει τις ημέρες που θα υπάρχει ανάγκη η Ν.Α., οι οποίες θα ενημερώνουν τους οδηγούς και θα αναγράφουν τα τηλέφωνα στα οποία μπορούν να απευθυνθούν για περισσότερες πληροφορίες.
Δεν υπάρχει προσωπικό
Η άλλη παράμετρος που οδήγησε στην απόφαση αυτή είναι προφανώς και η έλλειψη προσωπικού, αφού μπορεί πριν από σχεδόν ένα μήνα να παραδόθηκαν στην Νομαρχία οι δύο αποχιονιστικοί σταθμοί της Κατάρας και του Μετσόβου, οι οποίοι βρισκόταν υπό τη δικαιοδοσία της ΔΕΣΕ, καθώς και δύο φρέζες αλλά η λειτουργία τους τίθεται εν αμφίβολο, διότι, όπως είπε ο προϊστάμενος της Πολιτικής Προστασίας, δεν υπάρχει λόγος να στελεχωθούν με προσωπικό που θα κάνει βάρδιες αφού η απόσταση με τα Γιάννινα, μέσω Εγνατίας, είναι πλέον πολύ μικρή.
Με λίγα λόγια οι σταθμοί παραδόθηκαν στη Νομαρχία αλλά δε θα λειτουργήσουν, τουλάχιστον όχι έτσι όπως λειτουργούσαν όταν αυτά άνηκαν στη ΔΕΣΕ.
Ο σχεδιασμός είναι να μεταβαίνει το απαραίτητο προσωπικό από τα Γιάννινα όπου είναι και η βάση του ώστε να επεμβαίνει σε περίπτωση που χρειάζεται.
Όσοι εγκλωβιστούν θα αφήνουν τα οχήματά τους εκεί
Ο κ. Μαυρογιώργος επέστησε την προσοχή όσων οδηγών θελήσουν να διασχίσουν την Κατάρα παρά τις προειδοποιήσεις της Νομαρχίας, τονίζοντας πως αν τυχόν εγκλωβιστούν από το χιόνι, τα αποχιονιστικά μηχανήματα θα σπεύσουν να απεγκλωβίσουν μόνο τους επιβάτες και όχι τα οχήματα, τα οποία, όπως χαρακτηριστικά είπε, θα παραμείνουν ακινητοποιημένα μέχρι να λιώσει το χιόνι και να τα μετακινήσουν μόνοι τους οι ιδιοκτήτες τους.
Παράλληλα δήλωσε ότι το στρατιωτικό φυλάκιο που υπάρχει στην Κατάρα θα εξυπηρετείται όταν αυτό χρειαστεί παρόλο που ο δρόμος θα παραμένει κλειστός για τους ιδιώτες.
Με τη γνωστή στρατηγική οι υπόλοιποι δρόμοι
Όσο αφορά στο δρόμο της Μηλιάς αυτός θα τύχει της ίδιας αντιμετώπισης με τους δρόμους των άλλων χωριών του νομού. Θα γίνεται αποχιονισμός και η Νομαρχία σε συνεργασία με το Δήμο Μετσόβου αλλά και με την Εγνατία Οδός Α.Ε. θα προσπαθήσει να ανταποκριθεί όσο το δυνατόν καλύτερα στον αποχιονισμό του δρόμου της Μηλιάς.
Για όλα τα άλλα κομμάτια του επαρχιακού δρόμου που ανήκουν στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, ο συντονισμός θα γίνει με τους ίδιους όρους που γινόταν κάθε χρόνο. Με μηχανήματα της Νομαρχίας, των Δήμων ακόμα και ιδιωτικά τα οποία θα προσπαθήσουν να κρατήσουν τους δρόμους ανοιχτούς.
Το υπόλοιπο εθνικό δίκτυο (Ιωάννινα - Άρτα, Ιωάννινα - Κακαβιά, Καλπάκι - Κόνιτσα - Κοζάνη και παλαιά Εθν. Οδός Ιωαννίνων - Ηγουμενίτσας) ανήκει στην αρμοδιότητα της ΔΕΣΕ, ο εκπρόσωπος της οποίας υπογράμμισε ότι η Υπηρεσία είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τα όποια προβλήματα παρουσιαστούν με κατά σειρά προτεραιότητα τις Ε. Ο. Ιωαννίνων - Άρτας, Ιωαννίνων - Κακαβιάς και Καλπακίου - Κόνιτσας.
Στην παρέμβασή του ο νομάρχης, Αλέξανδρος Καχριμάνης, ανέφερε ότι, με τους περισσότερους φορείς η συνεργασία ήταν καλή την περασμένη χρονιά, προσθέτοντας ότι την τελευταία διετία το επαρχιακό οδικό δίκτυο, που έχει περάσει στην αρμοδιότητα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ιωαννίνων, αυξήθηκε κατά 600 περίπου χιλιόμετρα.
«Ο αποχιονισμός είναι ένα ζήτημα που απασχολεί τα μέγιστα τη Νομαρχιακή Αρχή, είναι δύσκολο έργο, χρόνο με το χρόνο βελτιώνουμε την κατάσταση και με τη βοήθεια όλων είμαι βέβαιος ότι και φέτος θα τα καταφέρουμε», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Νομάρχης.
Θα βοηθάει και η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ
Παρών στη συνεδρίαση ήταν και ο υπεύθυνος συντήρησης της Εγνατίας στην Ήπειρο, κ. Ανδρέας Μπόνος, ο οποίος δήλωσε πως η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ελπίζει πως και φέτος θα έχει μια αγαστή συνεργασία με τη Ν.Α. στο θέμα του αποχιονισμού, τονίζοντας όμως παράλληλα πως δική της αρμοδιότητα είναι αποκλειστικά ο κύριος άξονάς της και όχι οι κάθετοι άξονες που συνδέονται με αυτή.
Διευκρίνισε όμως ότι επικουρικά και σε περίπτωση που παραστεί ανάγκη θα συνεισφέρει κι αυτή με τα μέσα και την τεχνογνωσία που διαθέτει στον καθαρισμό δρόμων που ανήκουν στο επαρχιακό δίκτυο.
Αποστραγγιστικές τάφροι
Στη συνεδρίαση του Σ.Ν.Ο. συζητήθηκε επίσης και το ζήτημα των αποστραγγιστικών τάφρων του Λεκανοπεδίου, για τις οποίες η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση ανέλαβε να συμβάλει στον καθαρισμό τους, ωστόσο όπως τονίστηκε από τη στιγμή που αυτές έχουν ενταχθεί στα σχέδια πόλης θα πρέπει να προχωρήσει ο αποχαρακτηρισμός τους και να περάσουν στην αρμοδιότητα των Δήμων.
Αρνητικές οι επιπτώσεις στο Δίστρατο από την λειτουργία της Εγνατίας
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της κοινότητας Διστράτου κ. Κωνσταντίνος Παγανιάς, στάθηκε περισσότερο στην αρνητικές επιπτώσεις που έχει δημιουργήσει η Εγνατία στην περιοχή αφού, όπως είπε, η κακή ποιότητα του επαρχιακού δικτύου σε συνδυασμό με την ύπαρξη της Εγνατίας, έχουν ουσιαστικά καταστήσει το δρόμο αυτό ανενεργό με αποτέλεσμα οι επισκέψεις στην περιοχή και άρα ο τουρισμός να έχουν ελαττωθεί δραματικά.
Οι επαγγελματίες της περιοχής βρίσκονται σε απόγνωση δήλωσε ο κ. Παγανιάς, ο οποίος πρόσθεσε πως για να αλλάξει η κατάσταση αυτή θα πρέπει ο δρόμος από τη Βασιλίτσα Δίστρατο να βελτιωθεί έτσι ώστε να υπάρχουν επισκέπτες και από το χιονοδρομικό το οποίο βρίσκεται μόλις 11 χιλιόμετρα μακριά από το χωριό.
http://www.neoiagones.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=10806:2009-10-23-14-02-24&catid=14:2009-05-17-13-43-13&Itemid=41
Στην συνεδρίαση του Συντονιστικό Νομαρχιακού Οργάνου το πρωί της Παρασκευής εξετάστηκαν τα μέτρα που θα ληφθούν την περίοδο του χειμώνα ώστε να υπάρξουν όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα από τη χιονόπτωση στο οδικό δίκτυο του νομού...
Κλειστή λόγω Εγνατίας
Ο υπεύθυνος πολιτικής προστασίας της Νομαρχίας κ. Δημήτρης Μαυρογιώργος, μετά το τέλος της συνεδρίασης τόνισε πως η Κατάρα φέτος για πρώτη φορά θα παραμείνει κλειστή, τις ημέρες που η χιονόπτωση θα είναι μεγάλη, καθώς η Εγνατία καλύπτει πλέον, με μεγαλύτερη ασφάλεια, τις ανάγκες των οδηγών που θέλουν να μεταβούν σε μέρη όπου παλιότερα έφταναν μέσω της Κατάρας.
«Η Εγνατία δε θα μείνει ποτέ κλειστή λόγω καιρικών συνθηκών. Μπορεί να χρειαστεί οι οδηγοί να ελαττώσουν ταχύτητα τις ημέρες που έχει παγωνιά αλλά δε θα κλείσει ποτέ», είπε ο κ. Μαυρογιώργος.
Πρόσθεσε δε ότι όσο αφορά στο κλείσιμο της Κατάρας αυτό θα γίνει με προειδοποιητικές πινακίδες που θα τοποθετήσει τις ημέρες που θα υπάρχει ανάγκη η Ν.Α., οι οποίες θα ενημερώνουν τους οδηγούς και θα αναγράφουν τα τηλέφωνα στα οποία μπορούν να απευθυνθούν για περισσότερες πληροφορίες.
Δεν υπάρχει προσωπικό
Η άλλη παράμετρος που οδήγησε στην απόφαση αυτή είναι προφανώς και η έλλειψη προσωπικού, αφού μπορεί πριν από σχεδόν ένα μήνα να παραδόθηκαν στην Νομαρχία οι δύο αποχιονιστικοί σταθμοί της Κατάρας και του Μετσόβου, οι οποίοι βρισκόταν υπό τη δικαιοδοσία της ΔΕΣΕ, καθώς και δύο φρέζες αλλά η λειτουργία τους τίθεται εν αμφίβολο, διότι, όπως είπε ο προϊστάμενος της Πολιτικής Προστασίας, δεν υπάρχει λόγος να στελεχωθούν με προσωπικό που θα κάνει βάρδιες αφού η απόσταση με τα Γιάννινα, μέσω Εγνατίας, είναι πλέον πολύ μικρή.
Με λίγα λόγια οι σταθμοί παραδόθηκαν στη Νομαρχία αλλά δε θα λειτουργήσουν, τουλάχιστον όχι έτσι όπως λειτουργούσαν όταν αυτά άνηκαν στη ΔΕΣΕ.
Ο σχεδιασμός είναι να μεταβαίνει το απαραίτητο προσωπικό από τα Γιάννινα όπου είναι και η βάση του ώστε να επεμβαίνει σε περίπτωση που χρειάζεται.
Όσοι εγκλωβιστούν θα αφήνουν τα οχήματά τους εκεί
Ο κ. Μαυρογιώργος επέστησε την προσοχή όσων οδηγών θελήσουν να διασχίσουν την Κατάρα παρά τις προειδοποιήσεις της Νομαρχίας, τονίζοντας πως αν τυχόν εγκλωβιστούν από το χιόνι, τα αποχιονιστικά μηχανήματα θα σπεύσουν να απεγκλωβίσουν μόνο τους επιβάτες και όχι τα οχήματα, τα οποία, όπως χαρακτηριστικά είπε, θα παραμείνουν ακινητοποιημένα μέχρι να λιώσει το χιόνι και να τα μετακινήσουν μόνοι τους οι ιδιοκτήτες τους.
Παράλληλα δήλωσε ότι το στρατιωτικό φυλάκιο που υπάρχει στην Κατάρα θα εξυπηρετείται όταν αυτό χρειαστεί παρόλο που ο δρόμος θα παραμένει κλειστός για τους ιδιώτες.
Με τη γνωστή στρατηγική οι υπόλοιποι δρόμοι
Όσο αφορά στο δρόμο της Μηλιάς αυτός θα τύχει της ίδιας αντιμετώπισης με τους δρόμους των άλλων χωριών του νομού. Θα γίνεται αποχιονισμός και η Νομαρχία σε συνεργασία με το Δήμο Μετσόβου αλλά και με την Εγνατία Οδός Α.Ε. θα προσπαθήσει να ανταποκριθεί όσο το δυνατόν καλύτερα στον αποχιονισμό του δρόμου της Μηλιάς.
Για όλα τα άλλα κομμάτια του επαρχιακού δρόμου που ανήκουν στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, ο συντονισμός θα γίνει με τους ίδιους όρους που γινόταν κάθε χρόνο. Με μηχανήματα της Νομαρχίας, των Δήμων ακόμα και ιδιωτικά τα οποία θα προσπαθήσουν να κρατήσουν τους δρόμους ανοιχτούς.
Το υπόλοιπο εθνικό δίκτυο (Ιωάννινα - Άρτα, Ιωάννινα - Κακαβιά, Καλπάκι - Κόνιτσα - Κοζάνη και παλαιά Εθν. Οδός Ιωαννίνων - Ηγουμενίτσας) ανήκει στην αρμοδιότητα της ΔΕΣΕ, ο εκπρόσωπος της οποίας υπογράμμισε ότι η Υπηρεσία είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τα όποια προβλήματα παρουσιαστούν με κατά σειρά προτεραιότητα τις Ε. Ο. Ιωαννίνων - Άρτας, Ιωαννίνων - Κακαβιάς και Καλπακίου - Κόνιτσας.
Στην παρέμβασή του ο νομάρχης, Αλέξανδρος Καχριμάνης, ανέφερε ότι, με τους περισσότερους φορείς η συνεργασία ήταν καλή την περασμένη χρονιά, προσθέτοντας ότι την τελευταία διετία το επαρχιακό οδικό δίκτυο, που έχει περάσει στην αρμοδιότητα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ιωαννίνων, αυξήθηκε κατά 600 περίπου χιλιόμετρα.
«Ο αποχιονισμός είναι ένα ζήτημα που απασχολεί τα μέγιστα τη Νομαρχιακή Αρχή, είναι δύσκολο έργο, χρόνο με το χρόνο βελτιώνουμε την κατάσταση και με τη βοήθεια όλων είμαι βέβαιος ότι και φέτος θα τα καταφέρουμε», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Νομάρχης.
Θα βοηθάει και η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ
Παρών στη συνεδρίαση ήταν και ο υπεύθυνος συντήρησης της Εγνατίας στην Ήπειρο, κ. Ανδρέας Μπόνος, ο οποίος δήλωσε πως η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ελπίζει πως και φέτος θα έχει μια αγαστή συνεργασία με τη Ν.Α. στο θέμα του αποχιονισμού, τονίζοντας όμως παράλληλα πως δική της αρμοδιότητα είναι αποκλειστικά ο κύριος άξονάς της και όχι οι κάθετοι άξονες που συνδέονται με αυτή.
Διευκρίνισε όμως ότι επικουρικά και σε περίπτωση που παραστεί ανάγκη θα συνεισφέρει κι αυτή με τα μέσα και την τεχνογνωσία που διαθέτει στον καθαρισμό δρόμων που ανήκουν στο επαρχιακό δίκτυο.
Αποστραγγιστικές τάφροι
Στη συνεδρίαση του Σ.Ν.Ο. συζητήθηκε επίσης και το ζήτημα των αποστραγγιστικών τάφρων του Λεκανοπεδίου, για τις οποίες η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση ανέλαβε να συμβάλει στον καθαρισμό τους, ωστόσο όπως τονίστηκε από τη στιγμή που αυτές έχουν ενταχθεί στα σχέδια πόλης θα πρέπει να προχωρήσει ο αποχαρακτηρισμός τους και να περάσουν στην αρμοδιότητα των Δήμων.
Αρνητικές οι επιπτώσεις στο Δίστρατο από την λειτουργία της Εγνατίας
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της κοινότητας Διστράτου κ. Κωνσταντίνος Παγανιάς, στάθηκε περισσότερο στην αρνητικές επιπτώσεις που έχει δημιουργήσει η Εγνατία στην περιοχή αφού, όπως είπε, η κακή ποιότητα του επαρχιακού δικτύου σε συνδυασμό με την ύπαρξη της Εγνατίας, έχουν ουσιαστικά καταστήσει το δρόμο αυτό ανενεργό με αποτέλεσμα οι επισκέψεις στην περιοχή και άρα ο τουρισμός να έχουν ελαττωθεί δραματικά.
Οι επαγγελματίες της περιοχής βρίσκονται σε απόγνωση δήλωσε ο κ. Παγανιάς, ο οποίος πρόσθεσε πως για να αλλάξει η κατάσταση αυτή θα πρέπει ο δρόμος από τη Βασιλίτσα Δίστρατο να βελτιωθεί έτσι ώστε να υπάρχουν επισκέπτες και από το χιονοδρομικό το οποίο βρίσκεται μόλις 11 χιλιόμετρα μακριά από το χωριό.
http://www.neoiagones.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=10806:2009-10-23-14-02-24&catid=14:2009-05-17-13-43-13&Itemid=41