Απανωτές είναι οι παρεμβάσεις του Τμήματος Ηπείρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) για την Ιόνια οδό, ένα έργο που έχει «κολλήσει» στις απαλλοτριώσεις.
Το Τμήμα Ηπείρου, λοιπόν, και το Τμήμα Νομού Αιτωλοακαρνανίας διοργανώνουν κοινή σύσκεψη με νομάρχες, δημάρχους των περιοχών από όπου διέρχεται η Ιόνια οδός, υπηρεσιακούς παράγοντες της ειδικής υπηρεσίας παρακολούθησης του έργου και εκπροσώπους της κατασκευάστριας εταιρίας «Νέα Οδός» την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου, στις 6 το απόγευμα, στο ξενοδοχείο «Βυζαντινό» στην Άρτα.
Στη σύσκεψη θα συμμετέχουν επίσης και εκπρόσωποι του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και της Γενικής Γραμματείας Περιφέρειας Ηπείρου...
Σκοπός της σύσκεψης, σύμφωνα με την πρόσκληση των δύο τμημάτων του Τεχνικού Επιμελητηρίου, είναι να συζητηθούν τα θέματα που θα δώσουν τη δυνατότητα επιτάχυνσης των διαδικασιών των απαλλοτριώσεων των εκτάσεων, οι οποίες απαιτούνται για την κατασκευή του έργου, αλλά και της έγκρισης των κάθε είδους περιβαλλοντικών και άλλων αδειοδοτήσεων σε όλο το μήκος του άξονα της Ιόνιας οδού, ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου το συντομότερο δυνατό.
Το θέμα των απαλλοτριώσεων ταλαιπωρεί το έργο εδώ και δύο χρόνια περίπου, και, όπως φαίνεται, αν δεν γίνει κάτι, θα συνεχίσει να το ταλαιπωρούν, καθιστώντας το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της Ιόνιας οδού (μέχρι το 2013) σχεδόν άπιαστο. Το ΤΕΕ Ηπείρου, με πρόσφατη επιστολή της προς το υπουργείο Υποδομών, είχε προτείνει να παραδοθούν στην παραχωρησιούχο εταιρία όσο το δυνατόν νωρίτερα οι δημόσιες και δημοτικές εκτάσεις, προκειμένου να «ξεκολλήσει» το έργο. Το θέμα των δημοτικών εκτάσεων αναμένεται να τεθεί και στη σύσκεψη της Πέμπτης, παρουσία και των δημάρχων. Στη σύσκεψη αυτή, δεν αποκλείεται να σχηματιστεί και μια πιο σαφής εικόνα για το πόσες απαλλοτριώσεις εκκρεμούν ακόμα.
Στην παρέμβασή του προς το υπουργείο Υποδομών, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ηπείρου είχε καταθέσει και άλλες προτάσεις για την επίσπευση του έργου: άμεση οριστικοποίηση της χάραξης από το υπουργείο, εφαρμογή της διαδικασίας των επιτάξεων όπου αυτό απαιτείται και ολοκλήρωση από τον παραχωρησιούχο των οριστικών μελετών του έργου. Κατά πόσο όλα αυτά μπορούν να γίνουν, είναι κάτι που θα συζητηθεί στη σύσκεψη –μια σύσκεψη που ίσως αποδειχθεί κρίσιμη για τη συνέχιση του μεγαλύτερου έργου στη Βορειοδυτική Ελλάδα.
http://agon.gr/news/117/ARTICLE/3980/2009-11-24.html
Το Τμήμα Ηπείρου, λοιπόν, και το Τμήμα Νομού Αιτωλοακαρνανίας διοργανώνουν κοινή σύσκεψη με νομάρχες, δημάρχους των περιοχών από όπου διέρχεται η Ιόνια οδός, υπηρεσιακούς παράγοντες της ειδικής υπηρεσίας παρακολούθησης του έργου και εκπροσώπους της κατασκευάστριας εταιρίας «Νέα Οδός» την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου, στις 6 το απόγευμα, στο ξενοδοχείο «Βυζαντινό» στην Άρτα.
Στη σύσκεψη θα συμμετέχουν επίσης και εκπρόσωποι του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και της Γενικής Γραμματείας Περιφέρειας Ηπείρου...
Σκοπός της σύσκεψης, σύμφωνα με την πρόσκληση των δύο τμημάτων του Τεχνικού Επιμελητηρίου, είναι να συζητηθούν τα θέματα που θα δώσουν τη δυνατότητα επιτάχυνσης των διαδικασιών των απαλλοτριώσεων των εκτάσεων, οι οποίες απαιτούνται για την κατασκευή του έργου, αλλά και της έγκρισης των κάθε είδους περιβαλλοντικών και άλλων αδειοδοτήσεων σε όλο το μήκος του άξονα της Ιόνιας οδού, ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου το συντομότερο δυνατό.
Το θέμα των απαλλοτριώσεων ταλαιπωρεί το έργο εδώ και δύο χρόνια περίπου, και, όπως φαίνεται, αν δεν γίνει κάτι, θα συνεχίσει να το ταλαιπωρούν, καθιστώντας το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της Ιόνιας οδού (μέχρι το 2013) σχεδόν άπιαστο. Το ΤΕΕ Ηπείρου, με πρόσφατη επιστολή της προς το υπουργείο Υποδομών, είχε προτείνει να παραδοθούν στην παραχωρησιούχο εταιρία όσο το δυνατόν νωρίτερα οι δημόσιες και δημοτικές εκτάσεις, προκειμένου να «ξεκολλήσει» το έργο. Το θέμα των δημοτικών εκτάσεων αναμένεται να τεθεί και στη σύσκεψη της Πέμπτης, παρουσία και των δημάρχων. Στη σύσκεψη αυτή, δεν αποκλείεται να σχηματιστεί και μια πιο σαφής εικόνα για το πόσες απαλλοτριώσεις εκκρεμούν ακόμα.
Στην παρέμβασή του προς το υπουργείο Υποδομών, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ηπείρου είχε καταθέσει και άλλες προτάσεις για την επίσπευση του έργου: άμεση οριστικοποίηση της χάραξης από το υπουργείο, εφαρμογή της διαδικασίας των επιτάξεων όπου αυτό απαιτείται και ολοκλήρωση από τον παραχωρησιούχο των οριστικών μελετών του έργου. Κατά πόσο όλα αυτά μπορούν να γίνουν, είναι κάτι που θα συζητηθεί στη σύσκεψη –μια σύσκεψη που ίσως αποδειχθεί κρίσιμη για τη συνέχιση του μεγαλύτερου έργου στη Βορειοδυτική Ελλάδα.
http://agon.gr/news/117/ARTICLE/3980/2009-11-24.html