Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2009

Πιο κοντά η Αθήνα μέσω… Τρικάλων


Ο οδικός άξονας Κεντρικής Ελλάδας, γνωστότερος ως Ε65, δύο χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης ξεκίνησε ουσιαστικά να «δουλεύεται» από τις από τις αρχές του καλοκαιριού.

Ο αυτοκινητόδρομος είναι εντελώς νέος δρόμος, μήκους 175 χλμ., που κατασκευάζεται εκ του μηδενός και συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Συνδέει τον ΠΑΘΕ ξεκινώντας από τη Λαμία και διασχίζοντας τη θεσσαλική πεδιάδα με την Εγνατία οδό. Κυριολεκτικά ενώνει την Ελλάδα. Ο Ε-65 διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της ‘Οθρυος, τον θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό, περνώντας πολύ κοντά στην Καρδίτσα, στα Τρίκαλα, στην Καλαμπάκα ως τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί με έναν άλλο μεγάλο άξονα, την Εγνατία οδό στον Δρυμό της Πίνδου και συγκεκριμένα στον κόμβο Καλλιθέας του δήμου Γόργιανης...

Για τους Ηπειρώτες η παράδοση της Εγνατίας άνοιξε νέους δρόμους προς τη Βόρεια Ελλάδα. Ωστόσο το ανατολικό, κεντρικό και νότιο τμήμα της χώρας παραμένει ακόμα ένας Γολγοθάς υπομονής, ταλαιπωρίας και επικινδυνότητας. Η Ιόνια οδός φαίνεται ότι θα αργήσει ακόμα πάρα πολύ, όπως και η κατασκευή της Εθνικής οδού Πατρών – Κορίνθου. Βεβαίως μεγάλο ζητούμενο για τους Γιαννιώτες είναι η προσέγγιση της πρωτεύουσας. Σήμερα όποιος επιλέξει να ταξιδέψει από τα Γιάννενα μέσω Τρικάλων, Καρδίτσας και Λαμίας ο χρόνος του ταξιδιού και μόνο λόγω της ύπαρξης του τμήματος της Εγνατίας (κόμβος Πεδινής –Κόμβος Παναγιάς) έχει μειωθεί κατά σχεδόν μία ώρα, ενώ είναι κατά πολύ φθηνότερος. Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας παραχώρησε η Εγνατία οδός, επιβλέπουσα αρχή του κεντρικού οδικού άξονα, φαίνεται ότι από τα Γιάννενα μέχρι τη Λαμία ο χρόνος που θα χρειάζεται είναι μόλις δύο ώρες. Με άλλες δύο ώρες ταξίδι σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο φτάνει κανείς στην Αθήνα. Σήμερα το ταξίδι μέχρι τη Λαμία ξεπερνά τις τρεις ώρες.
Βεβαίως έρχονται πιο κοντά και οι θεσσαλικές πόλεις: η Καλαμπάκα, τα Τρίκαλα, η Λάρισα και ο Βόλος με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία και την ανάπτυξη της περιοχής. Επίσης ο νέος αυτοκινητόδρομος δημιουργεί μεγάλες ελπίδες ανάτασης της οικονομίας κυρίως της περιοχής της Δυτικής Θεσσαλίας που σήμερα έχει ένα εθνικό δρόμο μέτριας διατομής χωρίς ασφάλεια με πολλές και επικίνδυνες στροφές να προσεγγίσει κανείς πόλεις όπως η Καρδίτσα και τα Τρίκαλα, ενώ η διέλευση από τα Γρεβενά στην Καλαμπάκα είναι ένας άθλος της τετρακίνησης... Έτσι σε συνάρτηση με την Ιόνια Οδό, τον Αυτοκινητόδρομό Αιγαίου και την Εγνατία με τους κάθετους άξονες δημιουργείται ένα σημαντικότατο οδικό πλέγμα στην Ηπειρωτική Ελλάδα που θα βοηθήσει στην ανάπτυξη όλως των περιοχών που διέρχονται αυτοί οι οδικοί άξονες. Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 περιλαμβάνει: Δύο κλάδους κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης με μεσαία νησίδα (new jersey), 23 Ανισόπεδους Κόμβους, 6 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ), 6 κέντρα εκμετάλλευσης και συντήρησης, σήραγγες μήκους 10 χλμ., απλές γέφυρες 2,5 χλμ. Και κοιλαδογέφυρες 6,3 χλμ. Η (υποτιθέμενη) προθεσμία περαίωσης είναι εξήντα έξι (66) μήνες για το σύνολο του έργου. Εντός αποκλειστικής προθεσμίας 24 μηνών ο παραχωρησιούχος οφείλει να έχει ολοκληρώσει το τμήμα από ΠΑΘΕ μέχρι Ε.Ο Καρπενησίου, ενώ σε προθεσμία 45 μηνών το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα- Εγνατία.

http://agon.gr/news/117/ARTICLE/3993/2009-11-24.html