Πρόσθετα μέτρα προστασίας της αρκούδας υποσχέθηκε η γενική γραμματεία του υπουργείου Υποδομών και η Εγνατία Οδός, στις περιβαλλοντικές οργανώσεις προστασίας της άγριας ζωής «Καλλιστώ» και «Αρκτούρος».
"Χρειάστηκε να θυσιαστούν πολλές αρκούδες (δέκα μόνο στο 2009) και να γίνουν αλλεπάλληλα υπομνήματα προς όλους τους αρμόδιους φορείς σχετικά με την ανεπάρκεια του φράχτη της Εγνατίας Οδού για να ληφθούν επιτέλους κάποιες αποφάσεις και να δοθούν ουσιαστικές λύσεις", αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της η "Καλλιστώ".
Η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου υποσχέθηκε μια σειρά άμεσων διορθωτικών μέτρων για την αποφυγή και νέων θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων με θύματα αρκούδες, τόσο κατά μήκος της Εγνατίας οδού όσο και στις καθέτους της. Σύμφωνα με την "Καλλιστώ", μέχρι σήμερα έχουν τοποθετηθεί περίπου 35 χιλιόμετρα νέου φράχτη στο τμήμα Παναγιά - Γρεβενά, χωρίς ωστόσο την πλήρη τήρηση των συνιστώμενων προδιαγραφών, ενώ υπολείπονται ακόμη 10 χιλιόμετρα για να ολοκληρωθεί η εργολαβία.
Μετά τη σύσκεψη αποφασίστηκε:
• Η άμεση τοποθέτηση ενισχυμένου φράχτη στο υπολειπόμενο τμήμα, με όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές που έχουν υποδείξει οι περιβαλλοντικές οργάνωσεις από το Σεπτέμβριο 2008. Επιπλέον σε τμήμα του ήδη τοποθετημένου νέου φράχτη θα προστεθεί δοκιμαστικά "στέψη" με αντίστροφη κλίση και αγκαθωτό σύρμα, ενώ θα στερεωθεί καλύτερα το πλέγμα στο έδαφος.
• Ολοκλήρωση διαμόρφωσης με φυτευτικό υλικό των ήδη υφιστάμενων τεχνικών περασμάτων για την αρκούδα στο τμήμα Παναγιάς - Γρεβενών. Αυτό πρακτικά σημαίνει τη βελτίωση των περασμάτων με ειδική διαμόρφωσή τους, με βλάστηση η οποία θα κάνει τα περάσματα ελκυστικότερα για το μεγάλο θηλαστικό.
• Να εξεταστεί και η τοποθέτηση της κατάλληλης περίφραξης και στους κάθετους άξονες (και ειδικά στον άξονα Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή) όπου σημειώθηκαν τα περισσότερα ατυχήματα κατά τη διάρκεια του 2009.
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=152811
Η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου υποσχέθηκε μια σειρά άμεσων διορθωτικών μέτρων για την αποφυγή και νέων θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων με θύματα αρκούδες, τόσο κατά μήκος της Εγνατίας οδού όσο και στις καθέτους της. Σύμφωνα με την "Καλλιστώ", μέχρι σήμερα έχουν τοποθετηθεί περίπου 35 χιλιόμετρα νέου φράχτη στο τμήμα Παναγιά - Γρεβενά, χωρίς ωστόσο την πλήρη τήρηση των συνιστώμενων προδιαγραφών, ενώ υπολείπονται ακόμη 10 χιλιόμετρα για να ολοκληρωθεί η εργολαβία.
Μετά τη σύσκεψη αποφασίστηκε:
• Η άμεση τοποθέτηση ενισχυμένου φράχτη στο υπολειπόμενο τμήμα, με όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές που έχουν υποδείξει οι περιβαλλοντικές οργάνωσεις από το Σεπτέμβριο 2008. Επιπλέον σε τμήμα του ήδη τοποθετημένου νέου φράχτη θα προστεθεί δοκιμαστικά "στέψη" με αντίστροφη κλίση και αγκαθωτό σύρμα, ενώ θα στερεωθεί καλύτερα το πλέγμα στο έδαφος.
• Ολοκλήρωση διαμόρφωσης με φυτευτικό υλικό των ήδη υφιστάμενων τεχνικών περασμάτων για την αρκούδα στο τμήμα Παναγιάς - Γρεβενών. Αυτό πρακτικά σημαίνει τη βελτίωση των περασμάτων με ειδική διαμόρφωσή τους, με βλάστηση η οποία θα κάνει τα περάσματα ελκυστικότερα για το μεγάλο θηλαστικό.
• Να εξεταστεί και η τοποθέτηση της κατάλληλης περίφραξης και στους κάθετους άξονες (και ειδικά στον άξονα Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή) όπου σημειώθηκαν τα περισσότερα ατυχήματα κατά τη διάρκεια του 2009.
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=152811