Σάββατο 28 Μαρτίου 2009

29 Εκατ. ευρώ στις Νομαρχίες της Ηπείρου


Το ποσό των 28.175.195 ευρώ θα δώσει συνολικά το Υπουργείο Εσωτερικών στις τέσσερις Νομαρχίες της Ηπείρου, σύμφωνα με χθεσινή απόφαση του Υφυπουργού, κ. Αθανάσιου Νάκου.

Τα χρήματα προέρχονται από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους για το 2009 και προορίζονται για κάλυψη λειτουργικών και γενικών δαπανών, επενδύσεις, αλλά και για το οδικό δίκτυο των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και είναι μέρος της συνολικής δαπάνης ύψους 466.750.165 ευρώ του Υπουργείου για τις Νομαρχίες όλης της χώρας. Η κατανομή των χρημάτων στην Ήπειρο θα γίνει ως εξής:
Ο Νομός Ιωαννίνων θα πάρει τα περισσότερα χρήματα, ήτοι 11.852.190 ευρώ, εκ των οποίων τα 4.251.885 είναι για κάλυψη λειτουργικών – γενικών δαπανών, τα 4.315.485 για επενδύσεις και τα 3.284.820 για το οδικό δίκτυο.
Ακολουθεί η Άρτα με συνολικό ποσό 6.022.645, από τα οποία για λειτουργικές και γενικές δαπάνες προορίζεται το 1.966.620, για επενδύσεις τα 2.727.640 και για το οδικό δίκτυο το 1.328.385 και τρίτη είναι η Θεσπρωτία με 5.573.607 ευρώ. Τα χρήματα αυτά θα κατανεμηθούν για λειτουργικές- γενικές δαπάνες 1.595.415, για επενδύσεις 2.428.212 και για οδικό δίκτυο 1.549.980. Τέλος, στην Πρέβεζα θα καταλήξουν 4.771.753 ευρώ, ήτοι 1.638.120 για λειτουργικές- γενικές δαπάνες, 2.128.783 για επενδύσεις και 959.850 ευρώ για το οδικό δίκτυο.
Τα κριτήρια με τα οποία γίνεται η κατανομή των χρημάτων από το Υπουργείο Εσωτερικών είναι ξεχωριστά στην κάθε κατηγορία. Επομένως για τις λειτουργικές –γενικές δαπάνες λαμβάνεται υπ΄ όψιν το πληθυσμιακό μέγεθος των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, το προσωπικό που υπηρετεί σε αυτές, η έκτασή τους, ο ορεινός και ο νησιωτικός χαρακτήρας τους, καθώς και τα έσοδα από τις εισπράξεις του τέλους άδειας οχήματος και του τέλους μεταβίβασης αυτοκινήτου οχήματος. Για τις επενδυτικές δαπάνες κριτήρια είναι το πληθυσμιακό μέγεθος των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, η πυκνότητα του πληθυσμού, η έκταση, οι οικισμοί που υπάρχουν, οι επενδυτικές ανάγκες λόγω του αριθμού των επισκεπτών, το μήκος και η βατότητα του οδικού δικτύου. Τέλος, για το οδικό δίκτυο λαμβάνονται υπ΄ όψιν τα κριτήρια του μήκους και της βατότητάς του, του αριθμού της ιδιωτικής χρήσης οχημάτων ανά 100 κατοίκους, της επιβάρυνσης του οδικού δικτύου, του πληθυσμιακού μεγέθους και του ορεινού και νησιωτικού χαρακτήρα των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.